کلاهبرداران از حساب های جعلی شبکه های اجتماعی برای جعل هویت خطوط هوایی استفاده می کنند


در مورد افزایش کلاهبرداری هایی که از حساب های جعلی رسانه های اجتماعی برای جعل هویت خطوط هوایی استفاده می شود به تعطیلات داران هشدار داده می شود.

به گفته انجمن مصرف کنندگان Who?، حساب‌های جعلی برای هر شرکت هواپیمایی بزرگ بریتانیا در X وجود دارد، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد و به طور مرتب برای فریب مشتریان برای ارائه اطلاعات شخصی‌شان استفاده می‌شود.

اضافه کرد که X برای حذف حساب‌های متخلف بسیار کند است.

این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی گفته است که حساب‌هایی که جعل هویت سازمان‌ها را نشان می‌دهند ممکن است به‌دلیل «خط‌مشی هویت‌های گمراه‌کننده و فریبنده» آن برای همیشه به حالت تعلیق درآیند.

قبلا گفته شده بود کدوم؟ که تمام حساب های جعلی شناسایی شده توسط گروه مصرف کننده را حذف کرده است.

این کلاهبرداری اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک مشتری ناامید سعی می‌کند با یک شرکت هواپیمایی تماس بگیرد تا مشکلی را برطرف کند.

در این بیانیه آمده است که کلاهبرداران برای یافتن چنین تعاملاتی در رسانه های اجتماعی – اغلب با استفاده از ربات ها، نوعی نرم افزار خودکار – می خزند.

آنها سپس به درخواست یا شکایت پاسخ می دهند، به این امید که مشتری متوجه تماس با آنها توسط یک حساب جعلی نشود.

کدام؟ محققی را مثال زد که با حساب واقعی Wizz Air X، @wizzair تماس گرفت و پرسید که آیا پرواز با تاخیر انجام شده است یا خیر، و تقریباً بلافاصله پاسخ هایی از دو حساب جعلی دریافت کرد.

هر دو از زبان تقریباً یکسانی استفاده کردند و از ناراحتی عذرخواهی کردند و اظهار داشتند که قبلاً این موضوع را به بخش مربوطه رسانده‌اند و از طریق DM درخواست یک «شماره واتس‌اپ قابل دسترسی برای کمک» کرده‌اند. [direct message]،” آن گفت.

کلاهبرداران اغلب از مشتریان می خواهند که داده های شخصی حساس را برای آنها ارسال کنند یا آنها را به وب سایت های فیشینگ هدایت کنند که در آن می توان جزئیات کارت اعتباری آنها را جمع آوری کرد.

برخی از کلاهبرداران همچنین ادعا می کنند که مشتریان مستحق دریافت غرامت هستند یا برای حل مشکل هزینه اندکی درخواست می کنند.

کدام؟ گفت که حساب‌های X جعلی را پیدا کرده است که جعل هویت هر ایرلاین اصلی در بریتانیا از جمله بریتیش ایرویز، ایزی جت، جت 2، رایان ایر، توئی، ویرجین آتلانتیک و ویز ایر است.

این سازمان گفت که گزارش حساب‌های جعلی به X «به نظر می‌رسد تأثیر محدودی دارد» و اکثر پست‌ها و حساب‌های جعلی که پرچم‌گذاری کرده است «هنوز در زمان نگارش زنده بودند».

یکی از سخنگویان X به بی‌بی‌سی گفت: «در X، نمی‌توانید هویت افراد، گروه‌ها یا سازمان‌ها را سوء استفاده کنید یا از هویت جعلی برای فریب دیگران استفاده کنید.

«حساب‌هایی که به‌عنوان شخص، گروه یا سازمان دیگری به‌صورت گیج‌کننده یا فریبنده ظاهر می‌شوند، ممکن است تحت خط‌مشی هویت‌های گمراه‌کننده و فریبنده X برای همیشه به حالت تعلیق درآیند.»

خطوط هوایی از مشتریان می خواهند که مراقب حساب های جعلی باشند و اطلاعات شخصی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

سخنگوی easyJet گفت: “ما به مشتریان توصیه می کنیم تنها کانال رسمی ما @easyJet را که با نشان تایید طلایی برای مشاغل رسمی قابل شناسایی است، برای آخرین به روز رسانی ها یا جستجوی پشتیبانی و هوشیار بودن و عدم مشارکت را دنبال کنند و با آن ارتباط برقرار کنند. با یا روی هر پیوندی از سایر حساب ها کلیک کنید.”

یکی از سخنگویان Wizz Air گفت: “ما همچنان به گزارش حساب های جعلی رسانه های اجتماعی ادامه می دهیم و می خواهیم به مشتریان یادآوری کنیم که هرگز اطلاعات شخصی خود را در این کانال ها اعلام نکنند. مسافران باید از طریق درخواست‌های ما یا مراکز تماس با خدمات مشتری تماس بگیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید